czwartek, 12 stycznia 2012

Tekturowe meble


Aż wierzyć się nie chce, że te meble wykonane są z tektury falistej! Surowiec stosowany do jej produkcji pochodzi z makulatury, a tektura po wyrzuceniu może być jeszcze 6 razy przetworzona. A zatem to mebelki ekologiczne, do tego bardzo bezpieczne i efektowne. Jeśli ktoś się obawia, że taki papierowy mebel za chwilę się rozpadnie – nic bardziej mylnego. Ta tektura jest bardzo twarda i gruba, a metr kwadratowy arkusza tego materiału waży 1,5 kg. Jest 10 razy bardziej wytrzymała od zwykłego tekturowego pudełka. Powstają z niej urocze komody z szufladami, komódki, regaliki, pojemniki – w żywych kolorach i wzorach idealnie sprawdzą się w pokojach najmłodszych.
Ich autorkami są pasjonatki tektury i dobrego wzornictwa, projektantki z poznańskiej pracowni Kartooni – Joanna Lorenz i Agata Klinger.
Zaczynamy poszukiwania innych tekturowych cudów, nie tylko dla dzieci. Może i Wy traficie w sieci na takie przedmioty do domu lub zabawki – podzielcie się swoimi odkryciami z Ekoteką!

3 komentarze:

  1. Nie powiem, bo jest to swego rodzaju dla mnie nowość chociaż jestem wielką pasjonatką jeśli chodzi o meble. Czytałam nawet na http://abc-augustow.pl/mieszanie-styli-wystroju-wnetrza-mozna-polaczyc-tradycje-nowoczesnosc/ że modne jest łączenie mebli nowoczesnych i tradycyjnych w jednym wnętrzu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak na dobrą sprawę pierwszy raz spotykam się z takim czymś, aby były tekturowe meble. U mnie raczej salon jest zrobiony na styl industrialny http://www.homeinspiration.pl/salon-w-stylu-industrialnym/ i raczej tego rodzaju meble by po prostu nie pasowały do wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety póki co ja jeszcze takich mebli nigdy nie miałam więc również ciężko jest mi cokolwiek na ich temat powiedzieć. W każdym razie wiem, że ja chcę moje meble naprawiać to wtedy u tapicera https://tapicer.warszawa.pl/ będą one w bardzo dobrych rękach.

    OdpowiedzUsuń